Jednymi z najwa\u017cniejszych cech potrzebnych w biznesie s\u0105 profesjonalizm i kultura. Z tego powodu podzi\u0119kowania w przestrzeni biurowej powinny by\u0107 mniej czu\u0142e i wylewne ni\u017c te, kt\u00f3re sk\u0142ada si\u0119 w \u017cyciu osobistym. Nadmierne okazywanie emocji mo\u017ce by\u0107 bardzo \u017ale odebrane przez pracownik\u00f3w lub wsp\u00f3lnik\u00f3w. Jednak ca\u0142kowite zrezygnowanie z wyra\u017cania wdzi\u0119czno\u015bci nie jest dobrym pomys\u0142em, gdy\u017c os\u0142abia to lojalno\u015b\u0107 i wi\u0119zi w firmie. Dlatego warto dowiedzie\u0107 si\u0119, jak dzi\u0119kowa\u0107, \u017ceby okaza\u0107 szacunek i jednocze\u015bnie zbudowa\u0107 pozytywny wizerunek.<\/p>\n\n\n\n
Przede wszystkim nale\u017cy si\u0119 zastanowi\u0107, czy bardziej wypada dzi\u0119kowa\u0107 publicznie, czy na osobno\u015bci. \u017beby podj\u0105\u0107 dobr\u0105 decyzj\u0119, trzeba wzi\u0105\u0107 pod uwag\u0119 okoliczno\u015bci i otoczenie zawodowe. Je\u015bli jeste\u015b pracownikiem, kt\u00f3ry dosta\u0142 podwy\u017ck\u0119, podzi\u0119kowanie szefowi osobi\u015bcie<\/strong> bez robienia szumu b\u0119dzie stosowniejsze. Je\u017celi uczynisz to w towarzystwie, mo\u017ce to wygl\u0105da\u0107 na podlizywanie si\u0119 prze\u0142o\u017conemu. Z kolei w\u0142a\u015bciciel lub menad\u017cer przedsi\u0119biorstwa powinien dzi\u0119kowa\u0107 wszystkim pracownikom razem<\/strong>. Kiedy firma wygrywa przetarg lub ko\u0144czy wa\u017cny projekt, wszyscy, kt\u00f3rzy do\u0142o\u017cyli w\u0142asn\u0105 cegie\u0142k\u0119, powinni by\u0107 docenieni w r\u00f3wnym stopniu. Je\u015bli nie ma mo\u017cliwo\u015bci zebrania ca\u0142ego zespo\u0142u w jednym momencie, dobrym pomys\u0142em jest napisanie zbiorowego e-maila<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n Najprostszymi i bardzo profesjonalnymi formami podzi\u0119kowania b\u0119d\u0105 kr\u00f3tkie zwroty, kt\u00f3rym towarzyszy u\u015bcisk d\u0142oni i kontakt wzrokowy<\/strong>. Je\u015bli taka bezpo\u015brednia komunikacja nie przychodzi Ci \u0142atwo lub po prostu nie pasuje do stylu porozumiewania si\u0119 pracownik\u00f3w Twojej firmy, warto si\u0119gn\u0105\u0107 po tzw. om\u00f3wienia<\/strong>. S\u0105 to pochwa\u0142y wyra\u017cane nie wprost np. \u201eCiesz\u0119 si\u0119, \u017ce mog\u0142em na Ciebie liczy\u0107\u201d. W bliskich relacjach mog\u0105 brzmie\u0107 bardzo nieformalnie. Ich wyd\u017awi\u0119k b\u0119dzie jednak zawsze du\u017co s\u0142abszy ni\u017c w przypadku prostych komunikat\u00f3w.<\/p>\n\n\n\n Firmy oczywi\u015bcie r\u00f3\u017cni\u0105 si\u0119 od siebie bran\u017c\u0105, liczb\u0105 zatrudnionych os\u00f3b czy te\u017c wielko\u015bci\u0105 swoich oddzia\u0142\u00f3w. Dlatego te\u017c zupe\u0142nie inne sytuacje b\u0119d\u0105 wymaga\u0142y podzi\u0119kowania. W niekt\u00f3rych zgranych zespo\u0142ach, kt\u00f3re znaj\u0105 si\u0119 od wielu lat, ma\u0142y pocz\u0119stunek czy wyj\u015bcie integracyjne to normalno\u015b\u0107. W takich przedsi\u0119biorstwach wyra\u017canie wdzi\u0119czno\u015bci wi\u0105\u017ce si\u0119 wi\u0119c tylko z wyj\u0105tkowymi okoliczno\u015bciami<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n W wi\u0119kszych, renomowanych biznesach o wiele bardziej liczy si\u0119 kultura i hierarchia, kt\u00f3ra obowi\u0105zuje w firmie. Podzi\u0119kowania w takich miejscach mog\u0105 dotyczy\u0107 awansu, kontynuacji wsp\u00f3\u0142pracy z danym kontrahentem czy zaanga\u017cowania pracownik\u00f3w w projekt. Co jaki\u015b czas odpowiednie b\u0119dzie te\u017c docenienie rzetelnego wykonywania obowi\u0105zk\u00f3w. Takie odznaczenia dla ca\u0142ego zespo\u0142u zwi\u0119ksz\u0105 lojalno\u015b\u0107 i wp\u0142yn\u0105 bardzo pozytywnie na wyniki pracy<\/strong>.<\/p>\n\n\n\n Mo\u017ce si\u0119 wydawa\u0107, \u017ce w relacjach biznesowych prezenty nie s\u0105 mile widziane, ale jest wr\u0119cz przeciwnie. Jednak wyb\u00f3r takich upomink\u00f3w musi by\u0107 dobrze przemy\u015blany<\/strong>. Warto wi\u0119c przeanalizowa\u0107 swoj\u0105 relacj\u0119 z klientem, szefem czy wsp\u00f3lnikiem. Du\u017co zale\u017cy te\u017c od wielko\u015bci firmy i stopnia za\u017cy\u0142o\u015bci wszystkich pracownik\u00f3w. Czasami odpowiednie b\u0119d\u0105 kwiaty, alkohole lub s\u0142odycze. Innym razem sprawdz\u0105 si\u0119 zaproszenia na wydarzenia takie jak r\u00f3\u017cne spektakle czy wystawy.<\/p>\n\n\n\n Uniwersalnym pomys\u0142em w ka\u017cdej sytuacji jest biznesowy kosz prezentowy<\/strong>. Zbyt personalne podarunki mog\u0105 skutkowa\u0107 niezr\u0119cznym momentem wr\u0119czania. Szeroka oferta zestaw\u00f3w upominkowych pozwoli dobra\u0107 produkty, kt\u00f3re trafi\u0105 w gusta ka\u017cdego, ale nie b\u0119d\u0105 tak osobiste. Kompozycje mo\u017cna uk\u0142ada\u0107 w taki spos\u00f3b, \u017ce ka\u017cda osoba znajdzie co\u015b dla siebie<\/strong>. Dobrym wyborem b\u0119dzie mieszanka s\u0142odyczy, przek\u0105sek, kawy, herbaty i np. wykwintnego alkoholu.<\/p>\n\n\n\n W niekt\u00f3rych firmach najlepszym rozwi\u0105zaniem mog\u0105 okaza\u0107 si\u0119 te\u017c inne formy okazywania wdzi\u0119czno\u015bci. Nagradzanie pracownik\u00f3w zazwyczaj kojarzy si\u0119 z premiami, ale nie jest to jedyna opcja. Cz\u0119\u015b\u0107 os\u00f3b mo\u017ce si\u0119 tak samo ucieszy\u0107 z mo\u017cliwo\u015bci uelastycznienia czasu pracy<\/strong>. Pomo\u017ce to zachowa\u0107 r\u00f3wnowag\u0119 pomi\u0119dzy \u017cyciem zawodowym i rodzinnym. U\u0142atwi to te\u017c za\u0142atwianie spraw urz\u0119dowych czy te\u017c wizyty u lekarza. Je\u015bli taki przywilej nie b\u0119dzie nadu\u017cywany, przyczyni si\u0119 do znacznego zwi\u0119kszenia zaufania i zbudowania dobrej relacji pomi\u0119dzy stronami.<\/p>\n\n\n\n Innym rodzajem podzi\u0119kowania mo\u017ce by\u0107 najzwyklejsza s\u0142owna pochwa\u0142a. Ka\u017cdy lubi us\u0142ysze\u0107 dobre s\u0142owo o wykonanej pracy. Warto jest te\u017c pami\u0119ta\u0107 o wa\u017cnych wydarzeniach z \u017cycia pracownika. Proste z\u0142o\u017cenie gratulacji z okazji \u015blubu lub narodzin dziecka wp\u0142ynie bardzo korzystnie na samopoczucie podw\u0142adnych. Uprzejmo\u015b\u0107 to niedoceniana forma nagrody, kt\u00f3ra wbrew pozorom mo\u017ce bardzo pozytywnie wp\u0142yn\u0105\u0107 na wyniki firmy.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Jednymi z najwa\u017cniejszych cech potrzebnych w biznesie s\u0105 profesjonalizm i kultura. Z tego powodu podzi\u0119kowania w przestrzeni biurowej powinny by\u0107…<\/p>\n","protected":false},"author":1280,"featured_media":817,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":"","footnotes":""},"categories":[1],"tags":[],"class_list":["post-816","post","type-post","status-publish","format-standard","has-post-thumbnail","hentry","category-bez-kategorii"],"jetpack_featured_media_url":"https:\/\/i2.wp.com\/ester-prezenty.pl\/wp-content\/uploads\/2021\/12\/jak-dziekowac-w-biznesie-scaled.jpg?fit=2560%2C1706&ssl=1","_links":{"self":[{"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/816","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1280"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=816"}],"version-history":[{"count":1,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/816\/revisions"}],"predecessor-version":[{"id":818,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/816\/revisions\/818"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/817"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=816"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=816"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/ester-prezenty.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=816"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}Jakimi s\u0142owami dzi\u0119kowa\u0107?<\/h2>\n\n\n\n
Za co podzi\u0119kowa\u0107 w biznesie?<\/h2>\n\n\n\n
Kosze prezentowe dla firm<\/h2>\n\n\n\n
Nagroda jako forma podzi\u0119kowania<\/h2>\n\n\n\n